Ryanair med 91 prosent punktlighet i 2015

Ryanair publiserte i dag sin kundeservicestatistikk for 2015 og beholder sin posisjon som nr 1 på kundeservice i Europa.
Utdrag fra Ryanairs pressemelding fra 12.01.2016:


86% AV ALLE RYANAIR RUTER VAR ON-TIME i DESEMBER

 91% AV ALLE RUTER VAR ON- TIME I 2015

Ryanair, det mest populære og største flyselskapet i Europa, publiserer i dag (12 Jan) selskapets kunde service statetstikk for desember, som bekrefter at Ryanair beholder posisjonen som nr 1 på kundeservice i Europa:

 

  • 86% av 44,000 ruter i desember ankom on-time
  • Kun 1 klage pr 1,300 pax

     

  • Under 1 baggasje klage pr 1,000 pax

     

  • 99% av alle klager ble besvart innen 7 dager

 

Ryanair opererte 600,000 flights i løpet av 2015 og mer enn 91% av alle flights ankom on-time, Ryanair fortsetter med å levere den høyeste punktligheten i luftfarts industrien, og i løpet av 2015 transporterte selskapet mer enn 101 million kunder.

 

Ryanair’s Robin Kiely sier:

 

“Ryanair transporterte mer enn 7.5 million kunder i desember og 86% av våre 44,000 flights ankom on-time, samtidig med at vi fortsetter med å forbedre vår kundeservice. I 2015 ankom over 91% av våre 600,000 flights on-time. Når vi utvider vårt rute nettverk og introduserer nye elementer i År 3 av vårt “Always Getting Better” program, fortsetter Ryanair med å levere så mye mer enn bare de laveste prisene i Europa.”

 

 

Desember

2014

2015

On-time flights

85%

86%

Klager per 1,000 pax

0.73

1.30

Baggasje klager per 1,000 pax

0.54

0.63

Klager besvart innen 7 dager

99%

99%